Tip 1: "July addition" | plot documents tips |
Our Monday "Tip of the week"
Land application procedure: English
1. Make a petition with your name, description of the plot, purpose of the plot, adhesive seal and your signature
2. Necessary documents are nationality certificate, copy of the ID card and figurative map of the parcel
3. Request one piece round by sending a petition to the Minister of RGB
4. After application you will receive a slip with LAD No on it, your name and date of submission
5. Your petition goes through the Inspection Service, the Ministry of Agriculture, Livestock and Fisheries, the Ministry of Public Works, the Ministry of Trade and Industry.
6. Draft decision made
7. Draft prepared statement prepared
8. Minister signs the declaration of willingness
9. After receiving a statement of willingness, you have a certain obligation;
- Paying access costs
- Paying the fees and stamp duties owed.
- Have the soil measured and demarcated by a recognized surveyor.
- Having a measurement map made in quadruplicate.
10. If conditions are met, you go back to the Domain Services to officially accept the conditions.
11. You take all your receipts from the payments you have made and the measurement cards in quadruplicate.
12. At the desk of the Domain Office you indicate that you are going to "accept". You will receive a slip with a LAD no.
13. After the "acceptance", a draft allocation decision will be made.
14. The draft allocation decision is then sent to the Minister for signature.
15. Finally, it is returned to the Domain Services. There a copy is made for the stakeholders and the various authorities.
16. The allocation decision must be presented to the Mortgage Office for transfer in the appropriate register within 4 months of the date.
17. After
the transfer has taken place in the appropriate register of the Mortgage
Office, you have obtained the right of land lease on the piece of plot. It is
important that you ensure that the allocation decision is transferred to the
Mortgage Office.
18. After the transfer, the interested party will recieve the allocation decision via the Domain Office (Forwarding department)
Procedure van grond aanvraag: (DUTCH)
1. Maak een verzoekschrift met uw naam, omschrijving van perceel, doel van het perceel, plakzegel en uw handtekening
2. Nodige documenten erbij zijn nationaliteitsverklaring, kopie van de ID-kaart en figuratieve kaart van perceel
3. Aanvraag voor stuk domeningrond door een verzoekschrift te richten aan de minister van RGB
4. U krijgt na aanvraag een strookje met LAD No erop , uw naam en datum van indiening
5. Uw verzoekschrift gaat door de Dienst Grondinspectie, het Ministerie van Landbouw, Veeteelt en Visserij, het Ministerie van Openbare Werken, het Ministerie van Handel en Industrie.
6. Conceptbeschikking opgemaakt
7. Concept Bereidverklaring optgemaakt
8. Minister tekent de bereidverklaring
9. Na ontvangen van bereidsverklaring heeft u bepaalde verplichting;
- Het betalen van ontsluitingkosten
- Het betalen van de verschuldigde leges en zegelrechten.
- De grond laten opmeten en afbakenen door een erkende landmeter.
- Het laten maken van een uitmetingskaart in viervoud.
10. Indien voorwaarden zijn voldaan dan gaat u terug naar de Dienst der Domeinen om de voorwaarden officieel te aanvaarden.
11. U neemt al uw kwitanties mee van de betalingen die u heeft gedaan en de uitmetingskaarten in viervoud.
12. Bij de balie van het Domeinkantoor geeft u aan dat u gaat ‘aanvaarden’. Hierbij krijgt u weer een strookje mee met een LAD no.
13. Na de ‘aanvaarding’ wordt er een concept toewijzingsbeschikking opgemaakt.
14. De concept toewijzingsbeschikking wordt dan opgestuurd naar de Minister voor ondertekening.
15. Tenslotte wordt het terug gestuurd naar de Dienst der Domeinen. Daar wordt er een afschrift opgemaakt voor de belanghebbenden en de diverse instanties.
16. De toewijzingsbeschikking moet binnen 4 maanden na dagtekening worden aangeboden bij het Hypotheekkantoor voor overschrijving in het daarvoor bestemde register.
17. Nadat
de overschrijving in het daartoe bestemde register van het
Hypotheekkantoor heeft plaatsgehad heeft u het recht van grondhuur
verkregen op het stuk perceel.
Het is belangrijk dat u erop toeziet dat de toewijzingsbeschikking wordt
overgeschreven op het Hypotheekkantoor.
18. Na de overschrijving ontvangt belanghebbende de toewijzingsbeschikking via het Domeinkantoor (afdeling expeditie).
Comments
Post a Comment